Dekorativní pozadí stránky

Nikita Fesyukov

Celý život jsem tíhnul ke kariéře v žurnalistice, avšak můj otec, vychován v tvrdém socialistickém Rusku, neuznával žádnou jinou profesi než právník, doktor, či inženýr (paradoxně sám nepůsobí ani v jednom z těchto oborů). V průběhu studií jsem skákal z jedné právní praxe na druhou – ústavní právo, mezinárodní právo, sportovní právo – nicméně nic ve mně neprobudilo pocit smysluplnosti. Jednoho dne jsem si však řekl, proč nespojit mou přirozenou zvídavost a zájem o nové technologie se svou budoucí kariérní cestou? A tak jsem se, vlastně trošku náhodou, ocitl v H&P obklopen těmi nejlepšími z nejlepších. Pokud zrovna nepracuji na komplexních analýzách pro naše klienty, pravděpodobně sleduji zápasy AC Milán, biji se se svou kočkou, cestuji po exotických rájích se svou úžasnou přítelkyní, případně koukám na filmy nebo seriály s minimálním hodnocením 80 % na ČSFD.

nikita.fesyukov@havelpartners.cz
Články autora
Právní aspekty Open Source Software: Čím se liší, kdy se využívá a jak je to s licencí, základní přehledGDPR
Nikita Fesyukov, Pavel Zahradníček, Roman Dubeň

Právní aspekty Open Source Software: Čím se liší, kdy se využívá a jak je to s licencí, základní přehled

Open Source Software (OSS) se pevně etabloval jako jeden ze základních kamenů technologického průmyslu, a tak je zásadní rozumět jeho vlastnostem a právnímu rámci. Prvním dílem z plánované série článků na toto téma vstoupíme do světa OSS, poukážeme na jeho specifika, porovnáme ho s jinými typy softw
Právní příručka pro filmaře: vývojová fáze je základem každého úspěšného projektuTechnologie
Michal Kandráč, Nikita Fesyukov, Robert Nešpůrek

Právní příručka pro filmaře: vývojová fáze je základem každého úspěšného projektu

Vývojová fáze je základním pilířem výroby filmů, seriálů nebo reklam. Ať už jde o nízkorozpočtový true crime dokument anebo hollywoodský blockbuster, producent a jeho partneři vždy musí před zahájením natáčení vyřešit základní otázky týkající se nově vznikajícího snímku. V tomto článku, prvním z naš
Přitvrdilo se příliš? Podmínky pro trénink AI modelů dle předpisů EU bude složité splnitTechnologie
Dalibor Kovář, Michal Kandráč, Nikita Fesyukov

Přitvrdilo se příliš? Podmínky pro trénink AI modelů dle předpisů EU bude složité splnit

Proces přijetí Aktu o umělé inteligenci jde do finále. Předpis, který tolik rezonuje technologickým a právním světem, přijme Evropský parlament na zítřejším plenárním zasedání a účinnosti nabyde v roce 2026. Panuje poměrně mylná představa, že jde pouze o regulaci technické povahy AI modelů a systémů
Hollywood v éře AI aneb co říká právo na užívání digitálních protějšků herců?Technologie
Michal Kandráč, Robert Nešpůrek, Nikita Fesyukov

Hollywood v éře AI aneb co říká právo na užívání digitálních protějšků herců?

Boom umělé inteligence (AI) postupně proniká do řady odvětví, mezi něž patří i oblast kinematografie. Potenciál AI generovat filmové postavy, ať už od nuly nebo na základě skutečné předlohy, posouvá filmový průmysl do nových vod. V tomto ohledu je nicméně nezbytné brát v potaz i potenciální dopady n
Tenká hranice mezi gamingem a hazardem aneb co skutečně odkrývají loot boxy?Technologie
Jaroslav Šuchman, Michal Kandráč, Robert Nešpůrek, Nikita Fesyukov

Tenká hranice mezi gamingem a hazardem aneb co skutečně odkrývají loot boxy?

Ve světě, kde se videohry proměnily z pouhé volnočasové zábavy v kulturní a ekonomický fenomén, jsou právní otázky z toho vyplývající stejně komplexní jako fascinující. Mezi ně patří i koncept tzv. loot boxů – digitálních herních balíčků s náhodně vybranými odměnami. Jde o nevinné herní prvky, nebo
Škola čar a kouzel ve více hráčích? Aneb modding videoher a jeho autorskoprávní implikaceDuševní vlastnictví
Michal Kandráč, Robert Nešpůrek, Nikita Fesyukov

Škola čar a kouzel ve více hráčích? Aneb modding videoher a jeho autorskoprávní implikace

Videohry a „modding“ – dva pojmy, které jdou stále více ruku v ruce. S rostoucí dostupností nástrojů pro modifikaci herních systémů pro běžné hráče se totiž modding stává nejen rozšířenějším, ale taktéž velice populárním způsobem jak jednotlivé hry „fanouškovsky“ vylepšovat. Co však na takovou činno
Spolupracoval na článcích